برگزاری جشن رهسپاری فرزندان بهزیستی کرمان 

جشن رهسپاری برای ۴۵ نفر از فرزندان مقیم مراکز مختلف بهزیستی سطح استان کرمان برگزار شد.

علی ابراهیمی، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: در خصوص سیاست‌های توانمند سازی جامعه هدف به ویژه فرزندان مقیم مراکز بهزیستی در سطح استان کرمان، این افراد با رسیدن به سن قانونی ۱۸ سال با حمایت بهزیستی و خیران، قدم در مرحله جدیدی از زندگی خود که همان تجربه زندگی مستقل و آغاز راه ورود جدی به زندگی است، می‌گذارند.

وی  افزود: از همین رو تعداد ۴۵ نفر از فرزندان مقیم مراکز مختلف در سطح استان کرمان با برگزاری جشنی تحت عنوان جشن رهسپاری فرزندان  که به همت خیریه نرجس خاتون زرند برگزار شد، با حمایت  بهزیستی از چرخه خدمات مستقیم خارج و وارد زندگی مستقل خود شدند.

 معاون اموراجتماعی بهزیستی استان کرمان بیان کرد: در مرحله ترخیص فرزندان و با توجه به آیین نامه جدید ابلاغی از سوی سازمان بهزیستی کشور، مبلغ ۲میلیارد ریال کمک هزینه تشکیل زندگی مستقل به اضافه برقراری امداد ماهانه بنا به ضرورت و تشخیص مددکار برای فرزندان ترخیصی در نظر گرفته شده است.

در این مراسم همچنین علیرضا وحیدزاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه جشن رهسپاری سرآغاز فصلی جدید از زندگی فرزندان بهزیستی است، گفت: تمام تلاش مددکاران، مادر یاران و کارشناسان بهزیستی در این خلاصه شده که فرزندان بهزیستی بتوانند روی پای خود بیایستند و به توانمندی لازم برای  حضور در جامعه برسند.

وی بیان داشت: بهزیستی هیچ گاه حمایت خود را از فرزندان خود قطع نخواهد کرد و مددکاران ما همواره با فرزندان بهزیستی در ارتباط بوده و به انواع مختلف حمایت‌های مادی و معنوی از آنان صورت می‌پذیرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با معرفی الگو‌هایی از فرزندان بهزیستی، همانند پروفسور رجبعلی پور  و... افزود: امیدوارم تک تک شما در عرصه‌ها و مشاغل و علایق خود سرآمد باشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.